(autorka: Ph.Dr. Pavla Kuncová, dětský klinický psycholog)
Cíl programu:
Zaměřením se na smyslové složky (sluch, zrak), řeč, pojmové myšlení, pozornost a její vlastnosti ovlivnit zklidnění a vyladění dítěte, zvýšení sebedůvěry, posun v oblasti pracovního tempa, náhled dítěte na význam pravidelnosti v činnostech.
Pro koho je určen:
Program je určen dětem od 7 let. Především je doporučován pro děti s odkladem školní docházky, s LMD, celkovým opožděním psychomotorického vývoje, dětem se specifickými poruchami učení (dyslexie, dysgrafie,…), dětem s pomalým pracovním tempem…
Délka trvání:
cca 15 týdnů
Obsah programu:
Program zahrnuje 15 lekcí. Konzultace probíhají formou docházky do logopedické ambulance jedenkrát za 14 dní (případně jedenkrát týdně). Hry jsou zaměřeny na sluchové a zrakové vnímání, paměťovou složku, vyjadřování a rozvoj slovní zásoby, zlepšení jemné motoriky horních končetin. Přínosem je zrychlení pracovního tempa, posílení vazby mezi dítětem a rodičem. Účast rodiče nutná!
Prokázaným efektem je, že se dítě stává nejen pozornějším, ale především nápaditějším a přemýšlivějším. Je známo, že co se dítě naučí, je schopno přenášet do dalších činností!
(autorka: Ph.Dr. Pavla Kuncová, dětský klinický psycholog)
Cíl programu:
Zabránit vzniku adaptačních obtíží při vstupu do předškolního zařízení či základní školy, bezproblémový start, upevnění vztahu mezi dítětem a rodiči.
Pro koho je určen:
Program je vhodný pro děti s odkladem školní docházky, s narušenou komunikační schopností (opožděný vývoj řeči, vývojová dysfázie,..), předškolní děti, děti s mentálním deficitem, s LMD.
Délka trvání:
cca 16 týdnů (lze individuálně měnit, dle potřeb dítěte)
Obsah programu:
Program je složen ze 16-ti témat obsahujících příběh s vysvětlením a následné otázky vztahující se k danému tématu. Vše je následně procvičováno v pracovním sešitě. Zadání je rozděleno na část povinnou a nepovinnou (nepovinné části volíme po posouzení, zda to dítě zvládne, z čehož vyplývá individuální přístup ke každému dítěti). Dítě se učí pracovat a učit se, zlepšuje si svoji orientaci osobou, časem i místem. Prochází jednotlivé lekce, které poskytují základní informace, které si může ověřit i ve skutečnosti.
Osvědčený pozitivní efekt přináší program zvláště u dětí s odkladem školní docházky. Důležité je dát dítěti to, na co stačí a co ho ještě těší!
(autorka: PhDr. Pavla Kuncová, dětský klinický psycholog)
Cíl programu:
Přizpůsobení se práci ve skupině. Uvolnění a otevřenější komunikace. Rozvoj sociálních dovedností. Ovládání impulsů a uvolnění agrese.
Komu je určen:
Program je vhodný pro děti od 5 do 8 let, které jsou nesmělé, sociálně nezralé či introvertní (uzavřené). Ale také dětem s poruchou pozornosti a dětem motoricky neobratným.
Délka trvání:
Standardní délka je 13 týdnů. Deset setkání s dětmi a tři s rodiči.
Obsah programu:
Program sestává z 10 sezení, každé sezení je provázeno písničkou. Setkání probíhají 1x za týden a děti jsou ve skupině bez rodičů. Součástí programu jsou také 3 setkání pro rodiče, kde probíhají konzultace ohledně zhodnocení pokroků dítěte, případné výchovné závěry a možnosti pro další rozvoj dítěte.
Výsledkem programu je dítě komunikativnější, sociálně zdatnější, spokojenější a klidnější. Program také pomáhá k lepší koncentraci pozornosti.
Cvičení s písničkami. Učiňte své dítě radostnějším.
(autorka: PhDr. et Mgr. Zdena Michalová, Ph.D., speciální pedagog, psycholog)
Cíl programu:
Upevnění vztahu mezi dítětem a rodičem. Zajištění bezproblémového startu ve školním zařízení. Rozvoj dovedností potřebných ke zvládnutí školního učiva.
Komu je určen:
Program je vhodný pro děti od 5,5 let do 8 let, které mají odklad školní docházky. Dále dětem s poruchou pozornosti a dětem připravujícím se na vstup do 1. třídy.
Délka trvání:
Standardní délka je 12 týdnů. Při individuální formě práce lze délku programu přizpůsobit potřebám dítěte.
Obsah programu:
Pro každý den je stanoveno 6-7 úkolů zaměřených na podporu sluchového i zrakového vnímání, kognitivních funkcí jako je paměť, myšlení, řeč a předmatematické představy. Dále je podporována koncentrace pozornosti a prostorové vnímání.
Program lze uskutečnit formou individuální (dítě s rodičem dochází do ambulance cca 1x za 14 dní) nebo formou skupinovou (dítě s rodičem dochází do skupiny o velikosti 5-6 dětí cca 1x za týden)
Startovací program před nástupem do školy. Učme se, jak pomoci svému dítěti!
Cíl programu:
Uvolnění všech svalových partií, jež se podílejí na grafomotorickém projevu. Vyvození a fixování správného úchopu psacího náčiní. Upevnění vztahu dítě a rodič, společně se učíme zvládnout něco, co se nedaří.
Komu je určen:
Program je vhodný pro děti od 5 do 7 let, které nesprávně drží tužku, které nerady kreslí nebo dětem které jsou motoricky neobratné.
Délka trvání:
Standardní délka programu je 15 týdnů.
Obsah programu:
Na každé setkání je stanoveno několik úkolů zaměřených na rozvoj hrubé motoriky, koordinace, prostorové orientace, jemné motoriky a zrakového vnímání. Další úkoly souvisí s grafomotorickým a kresebným projevem. Součástí je rytmizace, která je důležitá při učení psaní, čtení a počítání.
Dále je podporováno získání pracovních návyků a důvěra sama v sebe. Program bude organizován skupinovou formou (dítě společně s rodičem dochází do skupiny o velikosti 5- 6 dětí, cca 1x týdně).
Malujeme rádi! Každý na to má!