Prohlášení o přístupnosti v souladu se zákonem č. 99/2019 Sb. zde
Vážení pacienti a návštěvníci Nemocnice Blansko
Jste-li spokojeni s poskytnutou zdravotní péčí v Nemocnici Blansko a hodláte svoji spokojenost vyjádřit poděkováním nebo zaslat svá sdělení, náměty nebo připomínky, můžete tak učinit:
- elektronickou poštou na adresu info@nemobk.cz,
- telefonicky na číslo +420 516 838 101, +420 516 838 100,
- faxem na číslo +420 516 417 649, v době od 8.00 hod. – 15.00 hod.,
- písemně na adresu Nemocnice Blansko, Sadová č. 33, Blansko, PSČ: 678 31,
- prostřednictvím dotazníků na lůžkových a ambulantních odděleních Nemocnice Blansko, které vložíte do označených schránek
Nejste-li spokojeni s nemocniční péčí, proberte svoje námitky s ošetřujícím lékařem, v případě nespokojenosti s ošetřovatelskou péčí pak s vedoucí sestrou oddělení. Vaše námitky je povinen vyslechnout i vedoucí lékař – primář oddělení, či pracovníci managementu nemocnice, ředitelka nebo její náměstci.
Jestliže budete mít za to, že Vám nebyla poskytnuta náležitá péče, můžete podat stížnost.
Stížnost může podat:
- pacient,
- zákonný zástupce pacienta,
- osoba blízká, nebo
- osoba zmocněná pacientem
Stížnost lze sdělit:
Ústně:
- u vedoucího pracoviště, kterého se stížnost týká, případně jeho zástupce, v mimopracovní dobu, víkendy a svátky u službu konajícího lékaře,
- osobně ve všední dny v době od 8.00 – 15.00 hod. na ředitelství nemocnice,
- ve všední dny v době od 8:00 do 15:00 hod. telefonicky na tel.č.. +420 516 838 101; takto podaná stížnost však musí být do 5 dnů od jejího podání potvrzena stěžovatelem písemnou formou, jinak se na ni pohlíží jako na anonymní stížnost.
Písemně:
- dopisem podepsaným stěžovatelem a doručeným na adresu: Nemocnice Blansko, Sadová č. 33, Blansko, PSČ: 678 31, případně předaným na podatelnu nemocnice,
- elektronickou poštou na adresu info@nemobk.cz
Stížnost by měla obsahovat:
- podstatné skutkové okolnosti, které vedou ke stížnosti, včetně uvedení jmen a názvů pracovišť, kterých se stížnost týká,
- jméno a příjmení stěžovatele, bydliště nebo doručovací adresa stěžovatele, případně jiný kontakt na stěžovatele (telefon, fax, elektronická adresa),
- vlastnoruční podpis stěžovatele u písemné stížnosti.
Postup při vyřizování stížnosti:
V Nemocnici Blansko šetříme všechny podané stížnosti, stížnosti které neobsahují jméno a příjmení stěžovatele nebo bydliště, doručovací adresu, případně jiný kontakt na stěžovatele, budou vyřizovány jako anonymní, tj. budou prošetřovány pouze jestliže stížnost obsahuje konkrétní důkazy o závažném pochybení či porušení právních předpisů.
Lhůty pro vyřízení:
Lhůta k vyřízení stížnosti je 30 dnů ode dne jejího obdržení. Tato lhůta může být ze závažných důvodů prodloužena o dalších 30 dnů, o čemž bude stěžovatel včas písemně informován. O vyřízení stížnosti bude stěžovateli podána písemná zpráva, která obsahuje způsob prošetření stížnosti, zjištěné skutečnosti a závěry, případně přijatá opatření k nápravě.
Jestliže stěžovatel opakuje stížnost, která již byla řádně prošetřena a vyřízena, a aniž by uváděla nové skutečnosti, lze tuto stížnost i bez informování stěžovatele odložit.
Pokud osoba, která podala poskytovateli stížnost, s jejím vyřízením nesouhlasí, může podat stížnost příslušnému správnímu orgánu, tj. odboru zdravotnictví Krajského úřadu Jihomoravského kraje, Žerotínovo náměstí 3/5, 601 82 Brno. Zároveň uvede důvody nesouhlasu s vyřízením stížnosti.
Po vyřízení jsou originály stížnosti a písemností s nimi související evidovány a zakládány právním oddělením nemocnice.
Stížnosti na privátní poskytovatele zdravotní péče nenáleží do působnosti Nemocnice Blansko.
Tento postup byl vypracován v návaznosti na § 93 zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách.